Thursday, November 1, 2007

tüyap kitap fuarı

dün tüyap'a gittim yıllar sonra. istanbul'daki 15. senemde beylikdüzü'ne 3. gidişimdi. bu gidişlerden biri yine tüyap, diğeri de iş içindi. cem'in yuvada olduğu saatlere denk getireyim dedim ama ona yetişemedim, onur aldı yuvadan cem'i. belediyenin tüyap için kadıköy'den kaldırdığı otobüsü 1 saat bekledim, dönüşte ise şanslıydım, ben bindikten hemen sonra kalktı otobüs. beklemeyi de dahil edersek yolda toplam 4 saat 15 dakika harcadım. bu süre boyunca roll'un son sayısını okudum, hadımköy'deki gazete binalarına, şehrin hiç görmediğim diğer bina ve sitelerine baktım, biraz da uyukladım. çok uzun bir yol. bu vakti harcadığınıza değer mi, bence değmez. tüyap'a 5 yılda bir gitmeye karar verdim zaten herhalde en son o kadar zaman önce gitmiştim. taksim'deyken her yıl heyecanla giderdik, öğrenciydik.

bu otobüsler için belediyeye teşekkür, baya bi teyze-amca nüfusu vardı otobüste hatta teyzelerin biri bastonluydu sonra bir de öğrenciler ve bencileyin ev kadınları.

tüyap'a ulaşım ve diğer bilgiler için:
http://www.istanbulkitapfuari.com/

tam çıkıyordum ki uzakta bi stand dikkatimi çekti. enkidu. hoş ilüstrasyonları görünce yaklaştım standa. henüz 4-5 kitabı olan yayınevinin 5. günüymüş dün. artık almayacaktım ama yine dayanamayıp aldım bir kitap: dev şalgam. evet çok güzel bir kitap. tekrar tekrar okur, okurken de şalgam suyu içersiniz. biz bu sabah 2 defa okuduk bile cem'le:

Niamh Sharkey’in olağanüstü illüstrasyonları bu sevimli Rus hikayesine yeniden hayat verirken okuyan herkesin kahkaharla gülüp bol bol şalgam suyu içmesine neden olmaktadır.

http://enkidubooks.com/

enkidu yazar ve çizerleri:
http://enkidubooks.com/Default.aspx?pageID=50

5 comments:

Anonymous said...

yasemin yine bulmuşsun bi şekilde, hem de 5 günlük yayınevi...
en son hamileyken 5 yıl önce gitmişim fuara beylikdüzüne. tepebaşındaykenki günleri , heyecanımızı özlüyorum ben de.

Anonymous said...

yase ben de en son tepebaşında artık gitmemeye yemin ettiydim. gecen perşembe devrim ben soner gittik: gitmez olaydık. yeminimi tazeleyerek döndüm.
kitap fuarı eskiden güzeldi benim için, tarihteki yerini aldı pek çok şeyle birlikte. fuarı elan güzel bulanlara selam olsun! tekamül...

Anonymous said...

Gerçekten güzel bulduğunuz bir fuar varmı. Doğrusu taa Çanakkale'den atlayıp gelmeme değecek bir kitap fuarına gitmek istiyorum. Yada siz İstanbul'dasınız. Şöyle kitap kokusunu hissedebileceğim, her yanımda kitap dükkanları olabilecek bir yer varmı orada? Saatlerce gezeyim dolaşayım, hayal ettiğim kitapları görünce çocuklar gibi heyecanlanabileceğim bir yer istiyorum.
www.mavielmas.com

Pratik Anne said...

Aaah. Taksim'deyken TUYAP'a az gidip harcliklari harcamadim. Ozledim kitap fuarlarini. Simdi burada kutuphaneler ve ikinci el kitapcilarin mudavimi oldum.

yasemin said...

mavi elmas beyoğlu'nda çok kitapçı var. orda benim sevdiklerim pandora ve robinson crusoe. beşiktaş'taki kabalcı oldukça büyüktür, orayı da severim.