Saturday, February 2, 2008

2 sene önce

cem 2 sene önce bugünlerde 18 aylıktı. eski fotoğrafları karıştırmamın sebebi az önce cem gazeteliği devirdiğinde elime geçen bir bloknot. 2006'nın ocak ayında birkaç günlüğüne cem'in gün boyunca yiyip içtiklerini yazmışım. iştahsız, yemek seçen bir bebek olduğu için arada yazdıklarıma bakıp, bak bugünkü yedikleri fena değil; yemediği günlerde de dün iyi yemiş falan diyebilmek için yapıyordum galiba. soğuk kış günleri. uykuyla, mamasını pişirmekle, uyandığında yedirmekle, hava kararmadan pusetine oturtup parka götürmekle geçiyordu zaman. şimdikinden çok farklıydı hayatım, bebek büyütmekteydim.

bloknotu görünce o günlere ışınlandım. içimi ısıttı bu deftercik. 2 sene önce böyleymişim, bunları not etmiş olmam şu anda takıntılı bi durum gibi geliyor ama bi daha yapmazdım diyecek kadar da emin olamıyorum kendimden. yemiyo mu yetmiyo mu, sağlıklı besleniyor mu... abartmışım. gıssadan bi hisse işte, 4 duvar arasında bebek büyütmeye çalışanları anlayalım. en azından ağnayışlı olmaya gayret edelim. çocuk büyüdükçe insan değişiyor.

bakalım cem 17-18 aylıkken neler yermiş? ilk gün sabahtan itibaren yazmışım diğer günler günün sonuna kadar yazamamışım, yarım kalmış.

12/12/2005
* 1/2 muz
* az omlet, az kaşar, az ekmek, karışık bitki çayı
* 1 kase muzlu yoğurt (1 muz+ yaklaşık 200 gramlık danone)
* 1 kaşarlı tost
* 1 orta boy elma
* 1 kase tarhana çorbası
* 1 kivi
* kıymalı karnabahar

13/12/2005
* 8 tahıllı mama+organik süt+peynir+tam buğday ekmeği+bal ile hazırlanmış kahvaltı
* 200 gr. danone içine ufalanmış tam buğday ekmeği
* elma-üzüm
* 1 tabak sebzeli bulgur pilavı+yoğurt
* 2 pekmezli kurabiye

14/12/2005
* süt+meyveli tahıllı mama+pekmezli kurabiye+peynir+bal ile hazırlanmış kahvaltı
* elma

15/12/2005
* kahvaltı
* muz
* 200 gr. organik armutlu yoğurt
* 125 gr. organik sütlaç

10 comments:

Sudiş said...

o günleri ben de yazmıştım bir yerlere, hatta ilk ayları günleri okumak daha hoş oluyor, lohusaları ağnlamak baabında

imo said...

yani yasemin bize takıntılı anne mi dedin sen şimdi?
gerçektende bebişler büyüdükçe annelerde değişiyor.ama ben 3 sene daha takıntı yapıcam ühü...tam herşey düzeliyordu oysaki ...
bu arada cem hiçde fena yemiyormuş hani,çise şimde okadar yiyor neredeyse.

Anonymous said...

bencede iştahlı bir bebekmiş maşallah hep öyle gitsin..

yasemin said...

bir de bana sorun ne kadar iştahlı olduğunu :) bilmiyorum, sürekli kafasını çevirirdi kaşığı görünce. bazı günleri sadece sabah kahvaltısıyla geçirirdi, çok dert olurdu bunlar içime, büyüyemeyecek sanırdım. doğduğu günden beri hani şu persentil şeyleri vardır ya onun % 50'sinde. ne indi ne çıktı demek ki öyle ya da böyle hayat yani büyüme devam edebiliyor. bi saplantılı halimi de buraya yazayım :) bi gece mayaladığım yoğurt tutmamıştı sabaha kadar uyuyamamıştım yarın yoğurt yemiycek mi, ne olacak falan diye. ilk 1 sene kendim mayaladıydım da yoğurdu :) çok rahat vs. zannederim kendimi çocuk konusunda güya ama yemek konusunda hakkaten takığın tekiydim :p hala da var kalıntıları ama çok azaldı. marketlerden boyalı, gereksiz şeyleri almamak, cips kılıklı ürünlerle tanışmasını geciktirmek gibi mücadeleler içindeyim.

jasmingreentea said...

o takıntı malesef bende de var. sanki okula başlayınca en yakın arkadaşının jelibonundan veya cipsinden yemeyecekmiş beni kanser edeceğini bilse bile kola içmeye heveslenmeyecekmiş gibi. ben hala yoğurt mayalıyorum. bağımlılık oldu. yalnız yeme içme huyları çok değişiyor. benimki geçen yıl ağzına balık koymazken şimdi bir hamsi fanatiği. üst üste 3 elma ver yiyen bir çocuktu şimdi elmaya tahammülü yok. dolayısıyla naparsam yapayım büyüdüğünde o da kola içecek.

elif said...

ohh ayiptir, o 13'unde yedikleri var ya ali o kadar kalori almiyo gunde kizim tobe tobe de tahtaya vur filan.

yasemin said...

elif ali'nin aldığı kaloriyi ben bile almıyorum be :p 1 gün öyle yer 50 gün onla idare ederdi resmen. sen bilmiyo musun bu çocuğun yemekteki hallerini? gözlerinle gördün kaç defa, e ben de ali'yi gördüm, yok abi hakkaten hiç alaka yok. cem iştahta ali'yle lale'nin arasında bi çocuktu, hala da öyle, olmasa kilosu 1 gram aşardı %50'yi.

jasmingreentea ben de mayalıyorum. ilk 1 seneden sonra 2 sene ara vermiştim sonra bi makine buldum, makine risksiz, hep tutuyor. eskiden fırında tutturmaya çalışıyordum 10 tanede 2-3 fire veriyordum o da yoruyordu hatta tüketiyordu beni, örnekte görüldüğü gibi. ekmek, yoğurt evde üretime geçtim düşünüyorum daha başka neleri evde yapabilirim diye. peynir?

seçimler konusunda evet, cem de hiç yemediklerini yer, yediklerini yemez oldu. muzu asla yemiyor mesela ama balık ve çorbalar yenir oldu. yuvanın da katkısı var. bi şey sorucam: teflon kullanıyor musun?

jasmingreentea said...

teflon kullanıyorum ara sıra mecbur kaldıgımda, omlet yapmak istedigimde falan. ama genelde dokme aluminyum veya celik tencere kullaniyorum teflon denen materyale gıcıgım ama yumurta tavası için alternatifini bulamadım. sadece sık sık atıp yenisini alıyorum. bir de bana bir tanıdıgmız tavada kızdırılmıs yagın asitlerinin ugradıgı kimyasal degisim sonucu vucudun tanimadigi bir elemente donustuğu ve cocuklara ozellikle asla kızartılmış şeyler verilmemesi gerektiigin soylemisti. zaten pek kızartma yapmam ama ozellikle bundan sonra kofte vs tavada yapmamaya calisiyorum.
dısaridan ekmek almayi birakalı galiba 4 sene falan oldu. evde yapilirsa iyi olacak seyler: domates suyu veya salca gibi seyler, tarhana ve meyve suyu. meyve suyu dısındakileri mumkunse anneannesi ve babaannesi yapsın tabiy..ehehe. haa bir de kefir evde mayalanabilir, vaktin varsa.

Anonymous said...

Peynir evde yapılabilen bi sey ama bunun icin oncelikle gereken sey sanirim dogal inek sutu, pastorize sut ile olmayabilir.

Bence cem kucukken cok sirin bir bebekti, gun gectikce cok yakısıklı bir beyfendi oluyor :)

hande

yasemin said...

merhaba hande, şimdilik ekmek ve yoğurtla idare edeceğim herhalde. doğal sütü nerede bulacağımı bile bilmiyorum, bir de yaptığım peyniri beğenmeyiz büyük ihtimalle, zordur zaten yapmak... daha bir sürü bahane bulabilirim ama bu kadar yeter herhalde :p aslında her şeyi evde yapmak, örmek, dikmek, pişirmek, etmek, eylemek istiyorum öte yandan tembellik de var serde. ilk hedefim reçel, bakalım becerebilecek miyim...