Thursday, December 1, 2011

Cem'den Fanzin :: Yeni Yumruk

Cem kafasını meşgul eden konuları işleyen bir fanzin hazırlamış. Umarım devamı gelir ama adı üstünde fanzin, ne zaman nerde çıkacağı belli olmaz. Fotoları eklediğimi görünce "ama yazım çok  kötü olmuş, yanlışlarım da var" diye yakındı ama ben şimdilik önemli olanın Yeni Yumruk'un içeriği olduğunu söyledim. Gazetelerde editörlerin çalıştığını ve onların işlevini falan da biraz anlattım ama bu gazete olmadığı için editörü de yok :)

İşte Yeni Yumruk'un ilk sayısı. Bölümler ve konu başlıklarına dikkat. Yeni Yumruk ismindeki "Yeni" de ilginç, gazeteler vardır ya: Yeni Konya, Yeni Asır, Yeni Harman... Fotoları tıklayarak büyütebilirsiniz.


Yeni Yumruk

Okul Sporu
Konu: Futball
Sınıfın en iyi fağol yaparak top kapan kişisi Cem.

Çocuk
Konu: Ödev
Yumruğa göre hiç ödev olmamalı

Sanat
Konu: Seramik
Neden seramik oyuncak kadar kolay bulunmuyo

Okulda seramik yapıyorlar, Cem bunu çok seviyor olmalı. Evde de yapmak istiyor ama fırın, malzeme vs yok tabii. Bi dakika, evdeki fırında da yapılamaz mı bu??


Beslenme
Konu: Sebz ve Şeker
Neden şeker ve abur cubur zararlıdır ki aslında tantesi (tam tersi) sebzenin zararlı olması kerekir Böylelikle daha az seze yeiz.

Dünya
Konu: Para
Dünyada para diye bir şey olmasa bulunmamış olsa her şey bedava olsa nolurdu hem o zaman fakirlik olmaz.

Son
Konu: Yazar hakkında
eyer ünal cem yani bu gazeteyi yaratan kişi yazan kişi olmasaydı bu gazete olmasdı

Yapım Günü pazartesi
Yapım Tarihi 31 Ekim 2011

14 comments:

Nihal said...

tebrikler, şahane bir anı:)ellerine sağlık cem:)

Defne'nin Annesi said...

Bayıldım, harika bir proje olmuş. Bravo Cem'e:)

Anonymous said...

kendisi kucuk bir bilge .umarim bu bilgeliği hayati boyunca devam eder .
boyu kücük kalbi büyük insan...
sevgiler
Sesil

Selen said...

Çok şeker olmuş :)

anne kaleminden said...

süper yaaa, geleceğin gazetecisi, sorgulayan, öneren süper yumruk :)) çok beğendim :)

asliberry said...

Cem’in kafasına takılan sorular kesinlikle çok mantıklı.

-Evet seramik için gereken kil hamurları her yerde bulunmuyor. Bulunanlar aşırı pahalı, ponartın daha ucuzları var, her yerde yok, Göztepe Tren İstasyonunun oradaki Barker Kırtasiyede her çeşit var Cemciğim.

-Kesinlikle, bünyeyi mutsuz eden sebze gıdaları nasıl zararsız olarak değerlendirilebilir ki?

-Cem ben seni yiyebilir miyim? Hava bedava, bulut bedava, dere tepe bedava.

-Elbette Cem. Sen olmasan böyle güzel bir gazeteyi nasıl okuyabilirdik? İyi ki Varsın Cem.

asliberry said...

Yasemin sorular gerçekten insanın beynine yumruk gibi iniyor? Nutkum tutuldu.

Itır said...

Muhteşem! Ne güzel irdelemiş, ne güzel sorgulamış! İsim de çok çarpıcı..Yeni yumruk! :)

özden said...

dürüst gazeteci. topu fağolla:)kaptığını söylüyor.
yumruğu okuyan bu faniye göre de ödev hiç olmamalı, doktora tezi de hiç olmamalı:)
fakirliğin hiç olmadığı başka bir dünya için senin gibi çocuklar lazım cemcim:)gözlerinden öperim.

Deli Anne said...

Bayıldım ben! Harikasın Cem, Fanzin felan anlamam düzenli isteriz bu gazeteden:)

Sebze konusunda kesinlikle hemfikiriz. para konusunda da.. yumruk da harika:)

füs said...

bayıldım yasmin, özellikle sebze-beslenme, seramik ve para konularında koptum! çok temiz ve net bir yaklaşım cem'inki:)

asliberry said...

Yasemin şimdi senin açıklamalarını okudum, seramik derken kille yapıyorlar değil mi? Kendisi kuruyan killer var. İki günde kuruyor, fırınlama gerektirmiyor, sonra ister boya, ister vernikle. Beyazı ve doğal kil rengi var. Bir de fimo hamurları var. Onlar pişiriliyor. Ama fimodan sanırım büyük objeler değil de boncuklar falan yapılıyor.

neslihan said...

Bir kere ismi şahane zaten.
Ben çocuk bölümüne koptum. "yumruğa göre hiç ödev olmamalı" Haklısın Cem, ödev olmamalı ki sen istediğin işle gönlünce uğraşabil. Bu çocuğa ödev veren sistem ahh, zaten para diye de bir şey var:))
Bu çocuğa bayılıyoruuummm.

Bana Sıkça Yaz said...

Eğer benim bir çocuğum olsa, böyle 2,5 kg doğsa, çişini kakasını altına yapsa, ben ona baksam, sonra göz açıp kapayıncaya kadar geçen bir zaman zarfında karşıma böyle bir fanzinle çıksa, sanırım şaşkınlığımdan küçük dilimi yutar, günler geceler boyu uyuyamam, beynim kulağımdan akar :)

Süper bir çalışma olmuş gerçekten!