Tuesday, October 9, 2012

film :: arı kovanının ruhu



"Küçük çocuklar için her şey gerçektir, bu aynı zamanda her şeyin sihirli olduğu anlamına gelir. İspanya'da çocukların yedi yaşında aklın araçlarını kullanmaya başladıkları kabul edilir. Dünyanın mitleri ve gizemlerinin mayasında çocukluğun doğası vardır. Yavaş yavaş, gördüklerimizden yalnızca gereksinim duyduklarımızı ayıklamayı ve her şeyi gerçek ya da hayal diye etiketlemeyi öğreniriz. Arı Kovanının Ruhu*'nda çok açıktır bu ayrım. Baş karakter Ana, ablası Isabel'den yalnızca bir yaş küçüktür ama bu fark, Isabel canavarların kurmaca olduğunu çoktan farketmişken Ana'nın onlara inanması için yeterlidir. Ana bizim yaşadığımızdan farklı bir dünyada yaşar ve bu çok temel bir ayrımdır. Yetişkinlik tam da hayallerden ve sihirden koptuğumuz o noktada başlar. Küçük oyuncu Ana Torrent'le ilk tanıştığımda Frankestein'ı tanıyıp tanımadığını sormuştum ona. Bana büyük bir özgüvenle kim olduğunu bildiğini ama henüz tanıştırılmadığını söyledi. Film için doğru kız olduğunu o saniyede anlamıştım."

İspanyol yönetmen Victor Erice söyleşisinden
altyazı, 120, eylül 2012

* hemen izlemem lazım.

3 comments:

Bunu Bugün Öğrendim said...

küçük oyuncunun kendini bu şekilde ifade etmesi çok tatlıymış =)

Unknown said...

Bayıldım bende o küçüğe :)

gorgeousofmyworld.blogspot.com

Isil Simsek said...

Biz de almistik bu filmi ama hayal kirikligina ugramistik ne yazik ki ..