Thursday, May 2, 2013

Okul Dışı


okul yıllarında okuyup sevdiğim bir şiire, yıllar sonra 19 nisan 2013 tarihli saatli maarif takvimi sayfasında yeniden rastladım. o zamanlar ortaokulda öğrenciydim, şimdi mutfakta küçük kızını yazın anaokuluna gönderip göndermeyeceğine karar vermeye çalışan iki çocuklu anne. şiirse hala ilk okuduğum günkü kadar güzel.

Okul Dışı
Bakın şimdi şu sayacağım şeylerin
Okulu yok
Gökyüzünde rasgele bir bulut parçası için
Körükörüne tutkunluğun
Ağacın birine durup dururken abayı yakmanın
Sigara içmekten
Kibrit çakmaktan alacağınız keyfin
Okulu yok
Yaz geceleri cırcır böceklerini
Dinlemeyi bilmenin de okulu yok
Okulu yok ekmeği peyniri domatesi
Küçümsememenin
Sözün sazın oyanın yazmanın
Halisini seçmenin
Daha buna benzer nice
Nice şeyin okulu yok
Aşkın inancın insanlığın okulu yok
Ama dilerseniz hepsini öğrenebilirsiniz.
Sabahattin Kudret Aksal

10 comments:

Unknown said...

Ben de yıllar sonra hatırlamış oldum sayende.

yeliz said...

merhaba yasemin, tam da bu yüzden oğlumu bu yaz okula göndermeyeceğim.
sevgiler

asliberry said...

Yasemiiiin, bloguma baaak.

canan said...

o ne güzel saatli maarifmiş öyle:)

Anonymous said...

Cidden şahane bir takvimmiş, nereden bulabiliriz?

polente said...

Andre Gide'nin lafı da cuk

Anonymous said...

okullarda öğretilmeyen başka şeyler üzerine, turgut uyar'dan:

en değerli vakitlerinizi bana ayırdınız
sağolunuz efendim
gökyüzünün sonsuz olduğunu bana öğrettiniz
öğrendim
yeryüzünün sonsuz olduğunu öğrettiniz
öğrendim
hayatın sonsuz olduğunu öğrettiniz
öğrendim
zamanın boyutlarının sonsuzluğunu
ve havanın bazan kuşa döndüğünü öğrettiniz
öğrendim efendim

ama sonsuz olmayan şeyleri öğretmediniz
efendim
baskının zulmün kıyımın açlığın
bir yerlere kıstırılıp kalmanın susturulmanın
aşk mutluluğunun ve eski hesapların
aritmetiğin bile

bunları bulmayı bana bıraktınız
size teşekkür ederim.

(sonsuz ve öbürü)

ebru u.

yasemin said...

Ebru çok teşekkür ederim.

Yeliz Rüya yeni başlayacaktı yani ilk kez gidecekti ve başladı 3 yarım gün,bakalım nasıl olacak? Ağustos tatilmiş yuva, olsun o kadar :) oyun ve bahçe sırf, yani sınıf içi eğitim neyim yok ;p

Aslı Yaman bombayı patlatmış gene :)

Saatli Maarif'i mi nerde bulabilirsiniz? Her yerde. Kırtasiyelerde..

Kuzununannesi said...

okulu olmsyan seylerın kıymetını keske herkes bılse.... :( okulsuz ogrenılen ve yasanan seylere bıle anlam veremıyor artık kımse..bu sıırler sahane bır hatrlatma olmus..sevgıler

Unknown said...

Çok güzelmiş, tekrar tekrar okuyası geliyor insanın:) O kadar ıvır zıvır konu problem ediliyor ki çocuk büyütürken. Bence en büyük problem okul ve pek mümkün olmayan okulsuzluk.. Andre Gide'nin sözü de bonus olmuş gerçekten:)