Thursday, November 21, 2013

bu sabah :: yüyaların kuyruğu olmas

sabah rüya yeni uyanmış yatağında oturuyor. ben yanında, yerdeyim. elinde dün gece birlikte uyuduğu heffalump fil (ayı winnie'nin arkadaşlarından biri) var, onun hakkında konuşuyoruz. rüya filin küçük yumuşak kuyruğunu tutarak ve merak ederek:

- burda kemik olmaz?
yasemin: evet olmaz (herhalde vardır ama çok yumuşak olduğu için olmaması bize daha mantıklı geliyor)

y: miinik rüüya, miinik rüüya kuyruğun neredeeee?

rüya eliyle poposunu göstererek,

- yüyaların kuyruğu olmas. çocukların kuyruğu olmas. fillerin olur.

...

rüya: bu dün gece uyumadı biliyor musun?
y: niye?
r: baksana gözleri açık, gözlerini hiç kapatmadı

devamında başka tatlı şeyler de söyledi, o sırada unutmayım diye düşünmüştüm ama şimdi üzerinden henüz bir saat bile geçmemişken dedikleri aklımdan uçtu, gitti.

kahvaltıdan sonra rüya çok sevdiği pembe üzerine beyaz kalpli polar hırkasını giyerek evden çıktı, sonra geri dönüp kuzenimin çocuklar için gönderdiği peynirli ev yapımı poğaçalardan bir tane daha istedi, bana birkaç defa baybay dedi, babasının elinden tuttu, merdivenlerden indi ve okula gitti.

eee ne var şimdi bunda... bilmiyorum. hayat bana böyle anlarda her zamankinden daha hoş geliyor o kadar. bu kadar basit işte rüyaların kuyruğu olmaz.

*

cem rüya kadardı:
eeee noolmuş yani... bilmiyorum. hayat bana böyle bir anda her zamankinden daha tatlı, daha yaşanılası geliyor, o kadar. bu kadar basit işte salyangozlar tişört giymezler.

4 comments:

Selen said...

Hayat güzel be Yasemin, çocuklar bize hayatın aslında ne kadar basit, naif ve güzel bir hediye olduğunu hatırlatmak için gelmiş minik bilge insanlar aslında. :)

yasemin said...

selen,
gün boyu neler neler düşünüp söylüyorlar. azıcığını unutmadan not etmek için vakit ayırabilsek yaşlandığımızda bize arada açıp okudukça hayret ve neşe verecek güzel bir arşivimiz olurdu.

fasulyeden haberler said...

evet kesinlikle. blogu biraz da bunun icin yaziyorum ben de. moralim bozuk oldugunda acip okuyorum boyle guzel, basit gunluk diyaloglari.
kerem`le ruyalar hakkindaki diyalogumuz da soyleydi:
-keremcim ruya gordun mu dun gece?
-ruya ne demek anne?
uzun uzun anlattim ruyanin ne oldugunu. sonra kerem gozlerini simsiki kapadi ve sordu : ne zaman basliycak?

asliberry said...

Yasemin biliyor musun salyangozlar thsirt giymezi sanki dün okumuşum gibi net hatırladım ve tarihe baktım 2007, de yazmışsın, yok artık dedim, zaman nasıl akıyor.Yüyayı da Cem'i de öpüyorum, tabii seni de.