Tuesday, January 14, 2014

Cem'in Şiirleri

Cem'in geçtiğimiz sömestr tatilinde (8,5 yaşındayken) yazdığı akrostiş şiirlerini bir kitabın arasına saklayıp unutmuşuz, geçen hafta bulduk. Yazdıklarını yeniden okuyunca ilk okuduğum seferkinden bile daha çok sevdim, sordum, biraz gönülsüz de olsa "iyi, koy bakalım" dedi. Noktasına, virgülüne dokunmadan:

Ölümün çoğu kısmı mezarda geçer.
Islak günlerde araba kazasında ölebilirsin.
Üzüntüden de ölürsün bazen.
Marmara denizine düşersen boğularak ölebilirsin.
Canımız sadece bir tanedir kediler gibi dokuz tane değildir.
Üzülürsün birisi ölürse.
Lanet yüzünden ölüm diye bir şey var mı.

Bu şiirde dizelerin ilk harflerinden "ölümcül" okunsun istemiş olmalı ama ikinci dizede olması gereken L harfi I ile karışmış. O kadar önemli değil, epey ürpertici bir şiir.

*

Yazın hava sıcaktır.
Arılar yazın çoğalır.
Zambak yazın çıkar. Zambak güzel kokar.

Haiku tadında. Cem zambağı nereden biliyor acaba? Ben yıllardır görmedim. Yazın mı çıkar, ondan da emin değilim.

*

Fırtına tehlikelidir.
Islak yolda araba kazası olur.
Rakı içip fırtınaya çıkma.
Tanımadığın bir yerde fırtınaya çıkarsan kötü olur.
Irmaklar fırtınada taşabilir.
Niye çıkar ki insan fırtınaya.
Akşam fırtana olur sabah değil!!

*

Domuzlar şişko ve pembedir.
Onlar benim en sevdiğim hayvanlardır.
Mama yemeği çok severler.
Uzun değillerdir.
Zaman geçtikçe domuz ailesi büyür.

* domuz ailesi büyür mesela domuz----} yaban domuzu

Cem geçen yıl domuzlarla çok ilgiliydi. Domuz resimleri çizer, onlarla ilgili espriler yapıp dururdu. Buraya koymadığım epey uzun bir domuz şiiri daha var, çocuklarla domuzların hayatını karşılaştırıyor.

*

Döner isimli şiirini bu yıl Türkçe derslerinden birinde yazmış. Öğretmeni esprili bulmuş, veli görüşmesinde bize gösterdi.

Döner
Benim en sevdiğim yemek döner
Döner her yemeğin önderidir
Benim en sevdiğim şey defter
Aslında en sevdiğim şey döner

Dönerciler döner yaptı
İnsanlar döner yerken salçayı etrafa saçtı
Dönerciler kapıyı açtı
Ve dönerler uzaklaştı

7 comments:

polente said...

amanın çok beğendim, hatta ilk tepkimi de yazayım, ayıp olmasın diye sansürleyecektim vazgeçtim. Yuh!

Anonymous said...

:)))) çok sevdim!
"Rakı içip fırtınaya çıkma." ve "Döner her yemeğin önderidir" dizeleri ise favorilerim :)
lütfen daha çok yaz Cem :)
Pelin

nehircce said...

Dönere bayıldım :))) Yaşına göre harika olduğunu düşünüyorum bende..

aslı said...

Sana ayrı hayranım, oğluna ayrı biliyorsun değil mi:) Çok yaşa ve çok yaz sen Cem oğlan...

füs said...

Yasmin, şoklardayım. O nasıl bir şiir? Ölümcül!
Her tad doku da var Cem'de;)
Bravo Cem! Harikasın. Geleceğin şairi diyeceğim ama şimdinin de şairisin benim gözümde!

asliberry said...

Hepsi muhteşem.
Hele Fırtına Mehmet'i de beni de mest etti.



Anonymous said...

şu "ölümcül" şiiri bana reading zindanı baladı'nı hatırlattı, hem konusu hem de ritmi açısından. olağanüstü!

ebru u.