Monday, November 14, 2005

moderenlik

merak ediyorum neden büyük markalar eski logolarını yenilerler, bir tür pazarlama statejisi mi bu? yandaki ambalaj hala kullanılıyor bildiğim kadarıyla ve gayet de güzel. kendisini minik arkadaşım miyes'in blogundan aşırdım :) mesela bi zamanlar büsbüyük ve yaşlı bankada çalışıyordum, orda da bi logo değişimi, bi imaj yenileme çalışması yapılmıştı. her şeyler tepeden tırnağa değiştirilmişti, antetli kağıtlar (öyle mi deniyordu sahi, çok garip geldi şimdi böyle yazınca. antet), tabelalar... yani yıllardır var olan bir simgeyi korumak yerine biz yenilendik, kendimizi aştık, modernize olduk, artık farklıyız falan mı demek istiyorlar? gazeteler bile yaptılar bunu. 

benim için eskiden gelen daha değerli; yeni, değiştirilmiş, moderen olan değil. bilmiyorum, bana lüzumsuz geliyor ama vardır herhalde bir bildikleri. insanda o marka için daha köklü, güvenilir, saygıdeğer bir izlenim bırakır bence eskiden kalan simgeler. mesela kızlı sardalya vardır eski ambalajlı, sorna mabel çiklet, dün resmini koyduğum efsane gazoz uludağ!... yenilemeye gerek yok, onlar zaten güzel hatta kendimi bildim bileli aynı ambalajın içinde oldukları, bana çocukluğumu hatta bütün geçmişimi hatırlattıkları için daha da güzeller. sürekli gittiğiniz, alıştığınız, sevdiğiniz bi lokantanın minimalist modlara sokulması gibi antipatik bi şey bence bu imaj yenilemeler. dün gazoz, bugün sevdiğim bu ambalaj yeniden aklıma getirdiler bu meseleyi.

No comments: