Thursday, February 16, 2006

köfte - pilav


bugün bi yaratıcılık vardı sanki üzerimde. cem'e öğle yemeği hazırlamak için mutfağa girdiğimde hissetmiştim bunu. son zamanlarda hep yaptığım gibi kitabımı alıp mutfağa geçtim. hazırlayacağım yemekleri seçtim:


1) sebzeli köfte

2) şehriyeli pilav


tarifleri okudum ve sebzeli köfteye tarifte verilenlere ek olarak baharatlarla, sarmısak ve maydanoz da koymaya karar verdim. bu yetmezmiş gibi şehriyeli pilava da havuç rendeleyecektim. ve sonuç gerçekten müthiş oldu. kendimden beklemeyeceğim mükemmellikte iki çeşit yemek yaptım. uyanınca cem'e büyük bir heyecanla yedirdim, beğendi hatta hayatında ilk defa bir oturuşta 2 köfte yedi. cem'e sebze yedirmek zor ya, kitaptaki tarifler sayesinde sebzeyi dolaylı yollardan yedirmeye başladım. anladık takığım bu yedirme meselesine. kaç defa "aş bunları yasemin" didiysem de başaramadım. neyse şu sebzeli köfteden bahsedecektim. köfteyi aşağıdaki malzemelerle hazırlayıp iyice yoğurdum ve ızgarada pişirdim; yumuşacık, enfes bi şey oldu.

* 500 gr. kıyma

* 2 küçük patates, rendelenmiş

* 1 büyük havuç, rendelenmiş

* 3-4 diş sarmısak, rendelenmiş

* ince kıyılmış maydanoz

* ekmek içi

* 1 yumurta

* karabiber, kırmızı toz biber, tuz, kimyon


pilav da havuçla pişirilince safranlı pilav gibi bir renk aldı; cem onu da sevdi. işte yemek alanında dünyanın en büyük buluşları; siz de deneyin, siz de beğenin.


zümrüt özkan anjuere'nin aynı isimle hazırladığı bir de web sitesi var: http://www.yiyorumbuyuyorum.com/

No comments: