Thursday, January 4, 2007

tatlı rüyalar cem

cem hastalandı. öksürüğü kötüleşti, ilk defa ateşlendi. yağmurlar'dan kulaktan ateş ölçeri ödünç alıp birkaç defa ölçtük. ateşi 38 küsur ve 39.4 arası gidip geldi. ama galiba bu dereceler normalden 1 derece fazla gösteriyormuş. bunlar akşam saatlerinde oldu sonra cem verdiğim lokmaları sol yanağında tuta tuta azcık yemek yedi, pencereden bakıp "güneş battı, uyuycaz, uyuycam" diyerek yatağa gitmek istedi. şaşırdım. götürdüm, "sen de uyu" diye yastığımı gösterdi, yattım. yanakları kıpkırmızıydı. her zamanki kısa öykülerini anlattırdı sonra nasıl olduysa "anne sen yatma, gidebilirsin" diyerek beni içeri yolladı. ateşli olduğu için vinçli hikayeyi anlatırken ağladım, belki farketmemiştir. bu hikayeyi anlattığım diğer gecelerde ateşli olmadığını ve bunun ne kadar iyi bi şey olduğunu düşündüm. odadan çıktım, beni bir kez bile çağırmadan hızlı hızlı nefes alıp verdiği derin bir uykuya daldı.

öksürükleri öyle kötü ki midesi dolu olduğu zamanlarda kusmasına neden olabiliyor. neyse ki şimdiye kadar sadece 2 defa böyle bi şey oldu. ikisinde de midesi boşa yakındı. o öksürmeye başladığı zaman kalbim kötü kötü çarpıyor. o anda astım krizlerime benzer şeyler mi yaşadığını düşünmeye başlıyorum.

öksürükler uykusunu birkaç kez bölüp ağlamasına sebep oldu sonra cem saat 11 civarı uyandı ve yanımıza gelmek istediğini söyledi. ateşi biraz düşmüş gibiydi. acıktın mı, acıktım. ne yemek istersin peki, köpteyle makarna. iyileşiyor galiba. salona gelince hemen ortalıkta dağınık duran oyuncaklarının ortasına çöküp oynamaya başladı. ben mutfağa girdim. televizyonda şafak ongan'la izzet öz'ün sunduğu adı galiba frekans teleskop olan program vardı. bulutsuzluk özlemi'nin en sevdiğim şarkılarından kütürdet beni rutubet çalıyordu. bu şarkıda tepindiğimiz zamanları hatırlamaya çalışırken cem yanıma geldi biraz çekinerek ben dans etmek istiyorum dedi. onur'la yılbaşı gecesi tepindikten sonra terlediği için öksürüğü arttı diye konuştuğumuzu duymuş herhalde. et dedim, biraz utandı, et tamam bakmıyorum ben. koşturmaya başladı. şarkı bitince bir daha istedi. cdsini bulduk şarkıyı 5-6 defa dinleyip koşturdu. ateşi biraz düşünce enerji patlaması yaşadı herhalde. danstan sonra biraz daha halı üstü araba oyunları, köpteyle makarna ve zzzzz...

No comments: