Friday, May 11, 2007

oliver jeffers





bir süredir kitapçılarda ingilizce çocuk kitaplarına da bakıyorum. bunu yapmak neden daha önce aklıma gelmedi diye de kızıyorum bir yandan kendime. her yaştan çocuk için çok tatlı kitaplara rastlıyorum çünkü.
şimdilik nasılsa ben okuduğum, daha doğrusu resimlere bakarak hikayeleri anlattığım ya da cem'in resimlere göre sorduğu soruları cevapladığım için kitapların ingilizce olması sorun değil.

son keşfim ve bulduklarım arasından en sevdiğim oliver jeffers, çocuklar için harika kitapları var. umarım kitapları çok yakında türkçe'de de yayımlanır. sitesine girerseniz kitaplarını görmek için picture books'u tıklayın. aslında sitedeki tüm linkler tıklanmaya değer.

bir yıldızı olsun isteyen çocuğun günler süren bekleyiş ve çabaları sonucunda yıldızına kavuşmasına ve yapayalnız bir penguenle minik çocuğun dostluk serüvenine eşlik eden harika çizimler bizi olayların geçtiği yerlere götürüyor. sade, dolaysız, iç ısıtan öyküler. tepeden bakıp ders vermiyorlar. kitaplıkta cem büyüdüğünde de durmasını isteyeceğim iki kitap.

cem'e aldığım kitapları benim de çok beğenmem gerek çünkü her birini defalarca okuyorum. oliver jeffers'ınki gibi kitapları hiç sıkılmadan her gün okuyabilirim. geçenlerde mutfağa geldi cem ve lost and found'un hikayesini baştan sona anlattı. bazen oyunlarında kitaplardaki temaları kullandığını duyuyorum. hoşuma gidiyor bunlar. bir de bu hikayeleri okuduktan sonra uykuya daldığında cem, rüyasında güzel şeyler görecek diye düşünüp mutlu oluyorum.

16 comments:

Anonymous said...

ders veren , bilgiçlik taslayan kitapları okumak sahiden çok sıkıcı. dinlemek de öyle olmalı değil mi.
hayal gücünü sınırlamayan, o çocuk dünyalarını daha da güzelleştiren kitaplar beni de mutlu ediyor. bi iyi şey daha işlendi hayatına diye...
çok hoş görünüyor bu kitaplar, biz de bakalim hemen. teşekkür.

Nihan said...

Ingilizce kitaplari ben de cok begeniyorum Yasemin. Hikayeler, resimler tam cocuklara gore. Bahsettigin kitapları çok merak ettim ben de muhakkak alacağım Nazlis'a ama sunu da belirtmeden gecemeyeceğim, Ingilizce kitaplar ne kadar cocuklarin zevklerine ve hayal dunyalarina hitap ediyorsa bazi Turkce kitaplar da o kadar renksiz ve tek duze oluyor. Bazilari anneannemin cocukken bizi korkutmak icin anlattigi canavar hikayelerine benziyor. Yani zaten cok fazla cocugun bu yaslarda kitap okuma ya da kendisine kitap okunmasi sansina eristigini sanmiyorum ama bu sansa sahip olanlar da bu kadar kotu kitaplari hak etmiyor diye dusunuyorum.

yasemin said...

merhaba,

kitapların birini suadiye'deki inkılap kitabevi'nde, diğerini nişantaşı'ndaki leonardini'de (leonardini.com.tr) bulmuştum. beyoğlu'nda, pandora'da da (www.pandora.com.tr) görmüştüm birini daha önce. bulamazsanız pandora istediğiniz kitapları getirtiyor diye biliyorum. amazon da bi seçenek tabii ama shipment kazık oluyor galiba.

evet, bazı kitaplar çok berbat. sanki okuyoruz bari boşa gitmesin, illa da bi kıssadan hissesi olsun,işe yarasın mantığı var. eee bu kitap ne veriyor çocuğa?! ne öğretiyor? bi şey öğretmese olmaz mı? daha doğrusu bi şey öğrettiğini sanmasa olmaz mı? önce şu çizimlere bi özenin, okunmaya değer bi şeyler yazın sonrasını sizin düşünmenize gerek yok. kitabın illa bi akıl vermesi gerekmiyor. bunlara bakan, okuyan çocuklar kitap okumanın çok sıkıcı bir şey olduğunu düşünmeyip de ne yapacaklar?

parmak sallamayan, özenle çizilmiş ilüstrasyonlara sahip, hoş kitaplar bulunca o kadar seviniyorum ki anlatamam. en güzellerini buraya da koyuyorum. nazlı ve aras'la size de iyi okumalar :)

ece arar said...

son paragraf şahane.. aynen, önce benim sevmem şart... ve son cümle... katılıyorum..

celerone said...

Yasemin,

Çok komiğim ben. Bir gün seninle çocuk kitapları reyonunda karşılaşabiliriz. Çünkü neredeyse kitapçıya her girişimde oraya da bakarım ben. Hatta Caddebostan kültür merkezindeki kitapçılardan birinde oturup bir çocuk kitabını bitirmişliğim var. Adı Aydaki Adamdı galiba, çok ince bir mizahla yazılmış. Bulursan Ceme al bence.

yasemin said...

celerone selam, aydaki adam'ı çıkar çıkmaz almıştım. sık sık okuyoruz. resimleri de nefis değil mi :)

Aslı Cin said...

Ben İng. bir kitap aldım, ilk günler çok severek elinden düşürmedi ama şimdilerde pek bakmıyor suratına.

Bizim kreşte 1. ayımız doldu Yasemin, ben çok faydasını görmeye başladım, ama tuvalet eğitimi için bu ay sonunu bekliyorum.

Anneler günün de kutlu olsun :)

özden said...

sırf resimleri çok sevimli diye hans de beer'in küçük kutup ayısı serisinden iki kitap almıştım. Seriden birkaç kitap türkçeye de çevrilmiş. Siz gerçi çoktan almışsınızdır ama dikkatinizi henüz çekmediyse ben önermiş olayım :)

yasemin said...

ozi merhaba, o kitapları biliyorum, bir arkadaşım daha önermişti. resimlerine bakıp beğenmiştim ama henüz almamıştım, teşekkürler.

aslı tuvalet konusunda bizde hiç ilerleme yok. bez bağlamamayı asla kabul etmiyor. zaten bi şeye hayır derse başkasının zoruyla ya da bi şekilde ikna etmesiyle falan evet diyebilen bi bünye değil. herkes nasıl hallediyor bu işi anlamadım. bi yol yordam bulursan bana da haber et, olur mu.

Anonymous said...

Yasemin Selam,
Siteni severek takip ediyorum. Kitap tavsiyeleri harika, cok tesekkurler. Biz Chicago' dayiz, bahsettigin kitaplardan birini kutuphaneden buldum. Benim kizim Nazli 3 yasinda. "To Catch a Star"' i ikimiz de cok sevdik. Nazli' nin bu aralar sevdigi bir baska kitap da Ucan Balik Yayinlari' ndan "Ninemle Hayvanat Bahcesinde". Okumadiysaniz eger, belki siz de seversiniz. Sevgiler, Gonca

yasemin said...

gonca merhaba,

çok sevindim kitabı bulup beğenmenize. tavsiyen için teşekkürler, okumamıştık, ilk fırsatta bakacağım.

Anonymous said...

Yasemin Selam,
Tuvalet konusunu da ikiniz icin de buyutup sorun haline getirmemekte fayda var bence. Nazli 2 yasina geldigi zaman biz lazimlik aldik ve banyosuna koyduk, lazimliga yapmasi icin de ozendirmeye calistik. Yapinca cok mutlu oldugumuzu falan gosterdik ama hic ustelemedik. Oyle bezsiz falan da fazla dolastirmadik. 2.5 yas civari birgun ben artik kilot giymek istiyorum diye kendi kendine karar verdi ve cok yumusak bir gecis yaptik. O gunden sonra da neredeyse hic kacirmadi. Yalniz ben aksamlari hala bez giydiriyorum, kirk yilda bir de olsa gece kacirabiliyor. Kendisi karar vermese ben hazir olana kadar beklemeyi dusunuyordum. Bence sen de cok kafani yorma, Cem hazir olunca sana haber verir :).
Sevgiler,
Gonca

yasemin said...

gonca dediklerin içimi rahatlattı fakat cem'in 3'e basmasına 2 ay kaldı. bugün yine gidip 80lik bez aldım marketten, promosyon yapmışlar! dün de atlet-don takımlar almıştım rengarenk. cem'e anlatıyordum zürafalı ve aslanlı süper donlar vs. diye, ne dese beğenirsin: ben domuzlu ve zebralı istiyodum :(
dediğinin doğru olduğunu anlamakla ve bilmekle beraber sanki bir şeyler yapmam gerekiyor ama yapmıyomuşum gibi hissediyorum. oyun grubunda cem'den başka bezli çocuk olmaması da beni ayrıca dertlendiriyor. geç mi kaldık, hep böyle mi sürecek? tamam, saçma ve gereksiz düşünceler ama atamıyorum işte :(

Gonca said...

Yasemin,
Tekrar selam. Bak cocuk don giymek istiyormus, bir de hic gelisme yok diyorsun. Bence Cem icin gec kalmis sayilmazsin. Bir yerde "Hic 7 yasinda bezle dolasan cocuk gordunuz mu? Eninde sonunda ogrenecekler" gibi sacma bir cumle okumustum ama nedense beni rahatlatmisti. Eger herseye ragmen bu isi bir an once halletmek istiyorsan bence hep gundemde tut ama ikiniz icin de travmatik bir hale getirmemeye calis. Cem' le sik sik bu konuyu konus, lazimliga oturtmaya calis, eger yaparsa cok tezahurat yap. Nazli buyumeye cok merakli, biz hep "Aman benim kizim abla oldu" diye pohpohlamistik. Bir de rusvet olayinin ise yaradigini duymustum. "Eger lazimliga yaparsan sana bir tane seker/cikolata/araba" verecegim diye vaatte bulunup yaparsa onu odullendirebilirsin. Bir de cocuklari bu ise ozendiren kitaplar, oyuncaklar falan var, bulabilirsen onlari dene, Cem' in hosuna gidebilir. Istersen, oyuncak zor olur ama, ben sana buradan kitap gonderebilirim.
Sevgiler,
Gonca

yasemin said...

gonca sağol. dediklerini deneyeceğim. bu konuyu bir süreliğine rafa kaldıracağım. zıtlaşma olmasın diye fazla bir şey dememiştim ama şimdi unutacağım. bir süreliğine :p

not: aldıklarımı giymek istemediği için zebra ile domuz bahanesini uydurmuştu :)

bembi said...

ah ben bayılırım oliver jeffers'a!! harika bir de web sayfası vardır :)) ne güzel böyle ilgilenmeniz kitaplarla :) bir çocuk kitabı çizeri olarak çok mutlu oldum bu yazıya :D