Friday, September 14, 2007

çorba

bu sabah cem 8.30'da uyandı her zamankinden çok farklı bir saatte değil. kalktığını duyunca ben de kalktım çünkü 3 defa öksürdüğünü duydum. oysa dün hiçbir şeyi yoktu. gece üşümüş olabileceğini düşündüm ya da belki yuvadan sonra bahçede bisiklete binerken. 

sabah uyanınca ilk iş tuvalete girer. çok tatlı geliyor bana bu durum, henüz alışmadım :) ve sonra da çıkardıklarını tekrar giymeden öylece dolaşır. bugün kalkmam gerekiyordu çünkü evin içi serindi ve biraz önce öksürmüştü.

önce ballı ıhlamur hazırladım. onur evdeydi o kahvaltıyı hazırlarken ben de çorba pişirmeye karar verdim. birkaç gündür bakıp durduğum çorba kitabının ilk tarifini (baharatlı mercimek çorbası) denemek istiyordum. madem sonbahar gelmiş ve hava bulutlu çorba yapalım.

kolay, çabuk ve çok lezzetli oldu. kahvaltıda içtim hemen. kitaptan ilk denediğim tarifti. diğer çorba tariflerini de inceledim, candan turhan'ın aralara serpiştirdiği notların çoğunu da okudum. ekmeklere henüz bakmadım çünkü evde yapmıyorum ama yapabilirim bir gün. neyse. pratik ve leziz çorbalar var bu kitapta. tam bana göre.

ben köriyi daha az, kırmızı biberi daha fazla koydum. evde vardı ama zerdeçalı bulamadım. yine de güzel oldu.

baharatlı mercimek çorbası

1 bardak kırmızı mercimek
tereyağ
1 yemeklik doğranmış soğan
çeyrek demet kıyılmış maydanoz
2 çay kaşığı köri
yarım çay kaşığı kırmızı biber
yarım çay kaşığı kimyon
yarım çay kaşığı zerdeçal
çeyrek çay kaşığı kişniş
1-2 kaşık salça
1.5 litre su
tuz
çiğ krema

çorba tenceresinde tereyağı ısıtın, soğanla maydanozu kavurun. mercimek, tuz ve suyu da ilave edin. 20 dk. kısık ateşte, kapak kapalı pişirin. blenderdan geçirin. çorbayı bir taşım daha kaynatıp ateşten alın. biraz demlendirip kaselere koyduktan sonra üzerine krema gezdirin. (6 kişilik)

http://www.pandora.com.tr/urun.asp?id=151433

7 comments:

elif said...

hmmm... mmmmmmmm...

yasemin said...

benim de aklıma sen gelmiştin. valla seninki kadar lezzetli bi çorba bu da :)

endiseliperi said...

ben tarhana ve sebze çorbası pişirdim hava serinlemeye başlayınca. çok ama çok üşüyorum ben. hiç sağlıklı değil bu. bugün kahvaltı için kuzguncuk'a gittik; açık havada donduğum için kahvenin sıkıcı üst katına çıktık. bora'nın canı sıkıldı. Doktora gidip sorsana, dedi, üşümemi tedavi etmesi için. neyse, çok üşüdüğüm için çorba yapmaya ben daha evvel başlamıştım. ama sen deyinceye kadar ben evdeki çorba kitabını unutmuştum: deniz gürsoy, midenin cilası çorba. şöyle çeviriyorum, yöresel çorba tarifleri. fotoğraf yok. bir de bora dedi ki, tariflerin altında çorbanın nasıl bir duygu verdiğine ilişkin hiç yorum yok.

böyle işte. eline sağlık, benim de en sevdiğim çorbadır, mercimek çorbası.

cem çok ama çok şirin. kendi işinde gücünde olması ne hoş:)

herkese sevgiler.

yasemin said...

evet bende de var o kitaptan. ordaki tarifler de çok güzel oluyor. ben eskiden hiç tarife bakmadan evdeki malzemelerle aklıma eseni pişirirdim, hep farklı ve beklenmedik bi şeyer yapmış olurdum artık mutlaka tarife bakıyorum. deniz gürsoy'un kitaplarını seviyorum, meze kitabından çok tarif denemiştim. içerik olarak da tasarım ve kapak olarak da iyi oğlak yemek kitapları. candan turhan'ınki de oğlak'tan. oğlak'ın bu yemek serisi çok hoş, aslında bütün kitaplarını severim. benim için ayrıcalıklıdır yeri çünkü nahid sırrı örik'in bütün eserlerini onlar bastılar :) ya yine alakasız bi şekilde denk getirdim ama kıskançlık vardır n.s. örik'in, okumadıysan...

Anonymous said...

yasemin benim mercimek corbamın tarifini veriyorum, aslında pek mercimek degil sebze corbası oluyor, doruk sebze yemedigi icin bu sekilde veriyorum ben de...
1 kereviz
2 havuc
1 patates
1 sogan
3-4 diş sarımsak
maydanoz
1.5 su bardağı mercimek
tuz-karabiber-köri
bunları düdüklüde pişirip blenderdan geciriyorum üstüne de tereyağ veya zeytinyağı gezdiriyorum, çok lezzetli oluyor...
Pınar.

yasemin said...

sağol pınar havalar biraz daha soğusun hemen deniycem. harika :)

Nihal said...

Acaba bu kitabı burada görüp mü almıştım daha önce mi almıştım bilemedim.Görür görmez aklıma babamın 29 Ekim 2009'da (doğumgünüm) bana bir not yazmış olduğu ve ben geçenlerde tesadüfen bulup okuduğum. (2012 Haziran aylarıydı galiba) Hayatımın sonunda kadar unutamayacağım bir anı ve unutamayacağım bir kitap:) Bana babamdan mesaj getirdi...
Hatta yazı şöyle;
Arada geçen zaman içinde
Bahar günlerini hatırla
Ömrün hep bahar olsun.