Saturday, January 17, 2009

Bugünkü Salı pazarının bulunduğu yerin adı evvelce Kuşdili Çayırı’ydı. Dondurmacısı, kağıt helvacısı, macuncusu, üç ayaklı sehpalara yerleştirilmiş fotoğraf makineli fotoğrafçısı ile Kadıköy'ün en meşhur mesiri yeriydi. Şehbal sinema ve tiyatrosu, ip cambazının diktiği iki büyük direği, çayıra serdikleri küçük halılar üzerinde oturan civarın yaşlı aileleri ve devamlı piyasa eden dönemin gençleri çayıra özellik verir, akşamüstleri herkesi kendine çekerdi. Esasen o yıllarda Kadıköy'ün gezecek başka yeri de yoktu.
Kurbağalıdere üzerindeki ikinci köprüden kuzey tarafında doğru 200 metre kadar gidince derenin kenarında Fenerbahçe Spor Kulübü'nün tek katlı ahşap lokali hemen onun sırasında ve bitişiğinde de bir zamanlar pek meşhur olan Hamdi'nin Gazinosu yer alırdı.

2 comments:

Fortunata said...

:)Maalesef isim hafızam beni yanıtmış.. Ne alakaysa ben Ruth Rendell 'a odaklanmışım! Kitap arayışı konusunda çok naziksin. Ben başaramamıştım. Bakalım sende durum ne olacak. Bu arada mail adresimi de yolluyorum. Sevgiler...
eti.elvan@gmail.com

yasemin said...

a ruth rendell miymiş, çok da alakasız değilmiş ya, ama yine de patricia highsmith olmasını daha çok isterdim :)
kitabı bulucam, çok kararlıyım :)