Friday, July 24, 2009

vejetaryenliğe giriş

cem: anne sen bazı insanların saylangoz yediklerini biliyo musun?
yasemin: biliyorum, mesela fransızlar
c: nerden duydun sen?
y: e biliyorum, bilinen bi şey bu, sen de biliyosun işte
c: ama saylangoz öldürmek kötü bi şey?
y: evet ama balıkları da tutup öldürüyorlar yemek için, diğer hayvanları da... köfte falan nasıl yapılıyor sanıyorsun: etlerinden hayvanların.
c: hmmm... bütün hayvanları öldürmek kötü değil mi? peki ama ne yapacağız ki biz, çim mi yiyeceğiz?


cem geçen 2 yıl boyunca bulduğu her fırsatta salyangozları öldürdükten sonra ilkbahar itibarıyla bu eylemden vazgeçme kararı alıp uygulamaya koymuştu ki dünyada salyangoz yiyen insanlar olduğunu öğrendi.

2 gün önce aramızda geçen bu konuşmadan sonra vejetaryenlik üzerine düşünmeye başladım zaten düşünüp düşünüp rafa kaldırdığım bir konuydu. bu arada ben orada vejetaryenliği düşünmeye başladığım için cem'in son sorusu cevapsız kaldı. insanları etobur sanıyor galiba, neyse biraz daha düşüneyim gidip konuyu yeniden açacağım.

5 comments:

mng said...

Merhaba Yasemin Hanim,

Cocuk kitaplari ve lola ve charlie cd.leriyle ilgili postlarinizi okudum, bunlarin bazilarini ve özellikle de türkce dublajli cocuk cd.lerini almak istiyorum, fakat idefix.de dinleyebilecegim hic bir yer yok, acaba blogunuza örnek olmasi icin 2-3 dakikalik parcalar koyabilir misiniz??
almanya´da yasiyorum, yakin zamanlarda türkiye´ye gelme ihtimalim yok. hic dinlemeden alisveris yapmak da istemiyorum.
bu ricami degerlendirebilirseniz cok mutlu olurum, simdiden tesekkür ederim.
mehtap

yasemin said...

Mehtap, youtube'dan izleyebilirsin, bize yassah oldugu icin ben ekleyemiyorum.
Ayrica charlie ve lola'nin kendi ozel web sitesio de var. Google'dan arayip gitertsen orasi da fikir verir sana.

yasemin said...

Adres www.charlieandlola.com

Özgür Turan said...

özledik sizi şekerler ya.
bizimki de çiçeklerin neden kuruyup öldüklerini soruyor sürekli bu ara. "ölmesinler istiyorum" diyor. anlatımı en zor konular bunlar sanırım. biraz da kendileri bulacak yanıtları gibi geliyor bana ne dersin?

Anonymous said...

Yasemincim

fransiz kokenli bir iolarak sümüklüböcek yemeye bayiliyorum ben.insanlar protein ihtiyaçlarını et yiyerek giderir kardesim .kuzu şiş ,pirzola ,mangal gibi
vucudumuz selulozu parcalayamadigi icin bitkiden alinan proteinler bize yetmez .o yuzden ver kendini mangala.

cemin de dediği gibi çim mi yicez yani?
sevgiler
Sesil