Monday, September 21, 2009

çocuk


... çocuk toplumun ürünüdür. aile ağacının bir sürgünüdür. çevresine bakarak yetişir. o eğitilmez, kendi yönünü kendi tayin eder. zaten onda tabii olan duygular vardır. çocuk acır, sever, üzülür, ağlar. o arkadaştır, temiz ruhludur. çocuğun hislerine seslenebilirseniz kendinizi sürdürmüş ve yazdıklarınızı kolayca okutturmuş olursunuz.

çocuğa bunu oku derseniz okumaz, öğütten kaçar. onun için çocuğu serbest bırakmanız lazımdır. yarının çocuğu elbette bizim istediğimiz istikamette olmayacaktır. her yeni nesil başka bir zihniyettedir.
...
kemalettin tuğcu

5 comments:

Unknown said...

kemalettin tuğçu benim çocukluğumun yazarıydı.ilkokul öğretmenim çok severdi.kitapları biraz acılıydı ama çoğu kitabını okudum..

Girno said...

Benim de çocuklığumun yazarı. Benim öğretmeniim ise aksine sevmezdi ve yasaklamıştı, sırf bu yüzden merk edip okumuştum kitaplarını. MAvi gözlü bebek kitabını hiç unutamam çok etkilemişti beni, ama bir çocuk için fazla acılıydı sanki kitapları. Ben çok severim yine de...
Bu pasaj çok güzelmiş ama, ben de alıntılayabilr miyim YAsemin?

yasemin said...

ben de okurdum ama bizim evde pek de sevilen bir yazar sayılmazdı kemalettin tuğcu. ben sever miydim? bulduğum bütün kitaplarını okuduğuma göre sevmişim. eski türk filmlerini de çok severdim, hala severim ve izlerken de mutlaka ağlarım.

yeğeni yaşam öyküsünü anlatırken, bu alıntıda olduğu gibi, k.tuğcu'nun cümlelerine de yer vermiş kitapta.
girno tabii ki, bana sormana hiç gerek yok, belki ikimizin de kitabın yazarına sormamız gerekebilirdi ama kaynak gösterdik ve kısa bir alıntı yaptık, yeterli olur sanırım :)

asliberry said...

Şimdi Russell'a Rousseau'nun çocuk eğitimi üzerine notlarını karşılaştırmalı okuyorum. Sanki JRR'nin Emile'inden esinlenmiş gibi.

yasemin said...

aslı, russell'ı cem doğmadan okumuştum, emile'i ise birkaç sene önce ama geçenlerde iş bankası'nın klasiklerden çıkan tam çevirisini aldım, yeniden okuyacaktım, önerdiğim idle parent kitabında da tom hodgkinson sık sık referans göstermiş emile'i. russell'a da tekrar baksam iyi olacak, yazdığın iyi oldu. hodgkinson demiştim ya onun bi kitabını almışım ben kazara geçen hafta, yani yazara dikkat etmeden almışım, onur farketti "bu idle parent'ın yazarı değil mi" diye: özgürlüğün manifestosu - özgür yaşam kılavuzu (e yayınları)