Tuesday, November 2, 2010

yeni doğum yapan arkadaşa yardım önerileri - 1

yeni doğum yapan arkadaş, yardıma ihtiyacı olan arkadaş demektir. muhtaç durumdaki bu arkadaşa nasıl yardımcı olabileceğinizi bilmiyorsanız beni dinleyin.


eğer arkadaşınızın büyük çocuğu varsa, bir günlüğüne ya da geceliğine onunla ilgilenmeyi teklif edin. büyük kardeşle neler yapabilirsiniz? onu bir gün okuldan alabilir, sinemaya götürebilirsiniz. ya da haftasonu bir gün birlikte lunaparka, parka, sahile ya da maça gidersiniz. hava mı kötü? evinize gidip beraber tombala, kızmabirader, lego vs. oynarsınız, resim yapar, sevdiği bir yemeği ya da tatlıyı pişirir yersiniz. biraz yaratıcı olun, bir çocukla eğlenceli bir gün geçirmek o kadar da zor değil ;)


eğer sizin de çocuğunuz varsa, hele de çocuklar arkadaşsa zaten ne yapalım diye düşünmenize gerek kalmayacak. bakın mesela alev, rüya 10 günlükken, emzirmekten bitap düştüğüm bir cumartesi akşamüstü oğlu yağmur ile birlikte gelip cem'i evden aldı. o gece cem onların misafiri olacaktı. çocuklar akşam yemeğinde ev yapımı hamburger yemişler, bol bol oynamışlar ve onlara böyle bir gecede giysinler diye önceden almış olduğum bir örnek pijamaları giyip aynı odada uyumuşlar. o gece oyun sırasında cem'in bir süredir sallanmakta olan ilk dişi düşmüş (belki fotoda görebilirsiniz) -unutmadan, aynı gün rüya'nın da göbeği düşmüştü.- çocuklar ertesi sabah salonda sandalyeler ve battaniyeden oluşan çadırlarında kahvaltı edip charlie ve lola'yı izlemişler. onur cem'i baskete götürmek üzere öğlene doğru yağmurlar'dan aldığında cem çok mutluydu.


işte size herkesi mutlu eden paha biçilmez bir yardım.


bu güzel gün ve fotolar için alev'le yağmur'a teşekkür.

4 comments:

Selen said...

Ben yokken neler de olmuş :) Cem abi olmuş, Yasemin bir kere daha anne olmuş, Rüya bebek hoş gelmiş.. Hepinize kucak dolusu sevgiler öpücükler. Yardım gerekirse biz de artık İstanbul'dayız evelallah:D

Nihal said...

Yasemin,
Ben hep buradayım:) Çocukları tanıştırırız bakarsın anlaşırlar zaten babamız da yurtdışında hep ben bakarım ikisine de...
Teklifim halen geçerli yani:)
Sevgiler
Nihal

Deli Anne said...

Harika bir yazı olmuş.. eline sağlık, beynine sağlık:) böyle arkadaşlar lazım insana, böyle akrabalar.. Öyle kuru kurya bir şeye ihtiyacın var mı demiyorlar mı bir de.. ben ki hiç yardım istemeyi bilmem, derhal -hayır!-derim. emrivaki ile koşacak imdada dii mi.. sevgiler.

yasemin said...

teşekkürler :)

deli anne, yardım istemeyi ben de bilmezdim ama ilkinde tek çocukluydum, cem de cidden kök söktüren bir bebekti aç bilaç kaldığım günler de olarak güle oynaya büyütmüştüm onu ama bu sefer öyle olmaz. yardımcım yok yine, biliyosun annem de gitti ve artık arkadaşlardan gelecek her türlü yardıma açığım ;)