Wednesday, February 9, 2011

acaba nasıl? :: resimli, basit tarifler

acaba nasıl
bilmeniz gereken 500 şey
gündelik ve sıradışı durumlar için tarifler

sömestr tatilinden bir süre önce ananesi benden cem için bir kitap listesi istedi. tatil başlamadan cem'in kitaplarını alıp hazırlamak istiyordu. ona verdiğim listedeki kitaplardan biri "acaba nasıl"dı.

bu renkli ve eğlenceli kitap, arka kapağında "siz de yapabilirsiniz. bak ve uygula. hemen herkesin bilmesi gereken 492* şeyin şekillerle adım adım tarifi"

* ve aklı başında kimsenin yapmayacağı 8 şey daha

şeklinde tarif edilmiş.

kitabı bazen cem'le beraber inceliyoruz, bazen de o kendi başına oturup sayfaları karıştırıyor. şimdiye kadar kitapta en çok ilgisini çeken başlık ağaç ev yapımı oldu, bir ağaç evi olmasını çok istedi, beraber ağaç ev yapmamız için bizi bol bol yoklayıp sıkıştırdıktan ve bizden hık-mık dışında bir cevap alamadıktan sonra "burda hiç ağaç yok ki" diyerek konuya son noktayı koydu.

xoxox

rüya son 10 gündür çok az uyuyor. sebebi 2 gün önce ilk dişini görmemle birlikte ortaya çıktı. dün onu sürekli kucağımda taşıdığım için çektiğim bel ağrılarından şikayet ediyordum. cem tatil sebebiyle evde olduğu için rüya'nın diş çıkarma dönemine yakından şahit oldu. bugün kardeşi yine uyumaya direnirken ve benim mutfakta işlerim varken yanıma gelip aynen şöyle dedi:

- anne, keşke "acaba nasıl" kitabında bebeklerin kolayca uyutulmasıyla ilgili de bilgi olsaydı, yani bebeğin seni yormadan nasıl uyutulacağıyla ilgili.

evet, kitabımızda bebekler ve çocuklarla ilgili pratik bilgiler var ama diş çıkaran bebekleri kolay uyutma teknikleri ile ilgili bir başlık maalesef yok. (bu konuda her türlü öneriye açığım.) cem'in dişleri 8. ayda sessiz sedasız gelmeye başlamışlardı; önceden hiç belirti vermedikleri için onun yeni dişinin çıktığını genellikle bez değiştirirken ya da oynarken güldüğü sırada görürdüm. yine de cem'in bu temennisi, yorgunluğumun yarısını alıp götürmeye yetti; bunu kendisine de söyledim. kitabı ise hem büyüklere hem de küçüklere öneriyorum. çocuk kitabı değil ama çocuklarla birlikte bakmak için çok eğlenceli bir kitap. içinde ufaklıkların da ilgisini çekecek onlarca madde var. okula başlamış olanlar, kitapla kendi başlarına da hoş vakit geçirebiliyorlar.

8 comments:

Anonymous said...

Kolay gelsin! Erken erken çıkarıyor dişleri demek. Bizim de en heyecanlı kısmına geldik: azılar :P Boiron'un Camilia isimli homeopatik ilacını kullandık, işe yaradı gibi. Homeopatik terapiler doğal maddeler çok fazla seyreltilerek yapıldığı için işe yaramaz deniyor ama ben yaradığına inanmak istiyorum. Onların savunması da, vücudun kendi savunma mekanizması içinde bir şeyleri uyarması dolayısıyla işe yaraması... Neyse çok uzattım. Kitap çok ilgimi çekti, bayılırım böyle sıradışı olaylara :)

Anonymous said...

Yasemin,kitap listesini bize de yazsan....
Ayşe

Anne ve Bebisi said...

Sallanmak; endorfin/mutluluk hormonu salgilanmasini sagliyormus.. Bebeklerin sallanmayi sevmeleri bu yuzden. Buyuklerden de salincagi sevmeyen var midir acaba? :) Ozellikle bir fobisi yoksa salincakla, yukseklikle ilgili yani :)

O yuzden, evin bir kosesine soyle cingene salincagi vari bir sey kursaniz; ya da satilan salincaklar var; ikinci el falan, arkadaslarda varsa.. edinseniz.. Cem de kardesini usul usul sallasa.. Belki Ruya'ya iyi gelir? Gecmis olsun, cabucak bitsin gitsin bu surec insallah.

Anonymous said...

Hahaha, Allah'ım yaa, hasta bir kitapmış. Not ettim, hemen alıciym. Maceralarını şuradan okuduğum Cem'e de büyük sempati duyuyorum. Akıllı çocuk. Oğlum olsun, Cem gibi olsun be! Ama Ahmet'e benzesin. (Doğal olarak) Sahi, ben hep erkek çocuğu istiyorum. :)

Öykü said...

İnanmak istemekle kalma inan Evren,homeopathy works! :)

Anonymous said...

Öykü, önceki akşam arseniğin bile homeopatik ilaçların ölçüleri ile hazırlandığında zararlı olmadığını, dolayısıyla homeopatik ilaçların bir etkisinin olmadığını ve bu yüzden para tuzağı olduğunu okuyunca birkaç yerde bir an şüphe etmiştim. Ama sonradan homeopatik ilaçların semptomu ortadan kaldırmak için değil, vücuttaki birtakım mekanizmaları trigger etmek için hazırlandığını okuyunca rahatladım. Gerçi sonra da Hyland'in bir ilacında söyledikleri dozun çok üstünde bir madde olduğunu okudum. Böyle böyle karıştı yani kafam. Aslında en iyisi evde kendin hazırlayacaksın... Neyse yine de homeopathy'den vazgeçmem :)

yasemin said...

evren ve anne ve bebişi, teşekkürler. cem'in dişleri 8 aylıkken hiç çaktırmadan çıkmaya başlamıştı, hiç böyle uykusuzluk falan çekmemiştik. bu yeni bir tecrübe oldu, zor oldu :)

ayşe, listeyi yazmaya çalışacağım. burada yazarım dediğim zamanlarda pek sözümü tutamadığım için çalışacağım dedim :p

:) müge çok matrak kitap gerçekten. kendini timsah saldırısından kurtarmaktan, mutfak sırlarına, kundak yapmaya neler var bir görsen...

öykü, ben homeopatiye yabancıyım. merak ettim şimdi.

Öykü said...

Mutlaka araştır derim o zaman :)