Sunday, July 8, 2012

where do the children play?



cat stevens'ın müziği bırakıp yusuf islam olmadan 18 ay evvel, 1976 yılında çıktığı majikat dünya turnesine ait konserlerin dvdsini izlerken, ortaokul yıllarından beri yüzlerce defa dinlediğim, kimbilir kaç kere de eşlik ettiğim bu şarkının sözleri bana çok dokundu.



*

yeri gelmişken şarkı, harold and maude adlı kült filmin soundtrackinde de yer alıyor. filmi izlemediyseniz bulun izleyin. ben her zamanki gibi the end'den almıştım. the end'e giderseniz benim bugün aldığım majikat konser dvdsini de alabilirsiniz. cat stevens'ı ilk kez sahnede izliyorum, daha önce hiçbir sahne performansını izlememişim. bu adam nasıl o tarihten 1,5 sene sonra müziği bırakmış, nasıl sonraki 30 sene boyunca hiç sahneye çıkmamış olabilir? o kadar güzel ki sahnedeyken.

yukardaki paragrafı yazdıktan hemen sonra konser görüntüleri bitti ve dvdnin extralarını izlemeye başladım. "yusuf ile röportaj" başlıklı bölümde konuya: "people might still be asking: how can you do that? that comes back to the kind of person i was in the beginning. i don't think i ever accepted the status quo." diye giriyor ve ardından background başlıklı bir bölüm geliyor. yusuf (cat stevens dememek için kendimi zor tutuyorum) burada ailesinden başlayarak geçmişini anlatmaya başlıyor. 

iyi bir dvd, hele de ortaokul-lise yıllarınızı cat stevens dinleyerek geçirdiyseniz ve şarkıları kişisel tarihinizde benimkinde olduğu gibi önemli bir yer tutuyorsa hatta o yılları düşündüğünüz anlarda fon müziği görevi görüyorsa.

No comments: