Friday, May 31, 2013

kahveyi fazla kaçırdığım bir geceyi sabahlayarak bitiriyorum. kahveyi sabah, çayı akşam içmeye alışığım, neden bozdum ki sırayı, bakalım bu uykusuzluk cuma performansımı nasıl etkileyecek? neyse ne yapalım, hazır fırsat, geceyi ne zamandır okumadığım köşelerin arşivlerinde dolaşarak geçirdim. gazete okumasam da sevdiğim yazar arşivlerine uğrarım bazen. bu ziyaretleri daha çok böyle uzun ve sessiz gecelerde yapıyorum. bu arada bir de kitaba başladım.

gün ağardı, herkes hala uyuyor, dışardan değişik kuş sesleri geliyor. gün gelir de buralarda bu sesleri bir daha duyamazsak diye korkuyorum.

*

"...
Ama içki masası gerçekten bir terbiyedir. İçki sofrasında, yetişkinlik yolunda bir insan olarak çok şey öğrenirsiniz; nasıl dostluk edeceğinizi, masanın kendisinden kaynaklanan bir hoşgörüyü, sohbeti, bilemediniz zekice atışmayı… Esas konu şu bence: Muhafazakârlığın ‘içkisiz’ çeşidi, şehirliliğin, şehirde birlikte yaşama âdâbının vazgeçilmez parçası olan şeyleri, meydanları, sinemaları, içki içme âdâbını ortadan kaldırmaya, silmeye çalışırlarsa başarılı olacaklarını sanıyor. Daha da gafilce olanı bundan bir hayat tarzı çıkacağını hayal ediyor! Bu anlayış için aslında bütün kötülüklerin anası olan şey içki değil, en çok şehirde gelişen omuz omuza yaşama, birbirini hoş görme, birbiriyle hoş geçinme âdâbı, zevki… "

tamamı

No comments: