Sunday, October 1, 2006

bugün rastladım eraslan sağlam'ın açık radyo'daki açık dergi programı'nda naim dilmener'le yaptığı söyleşiye, tesadüfe bakın ki program 7 temmuz 2006'da, cem'in 2. yaşgününde yayınlanmış. programı dinlemiş olmayı isterdim, benden de size gecikmiş bir merhaba.

ES: Sana bir sürprizim daha var, internetten bir yazı okumak istiyorum izninle. Bu bir internet blogu, Cem Uyurken Yazdıklarım başlıklı bir blogdan bir bölüm aktarmak istiyorum.

ND: Yasemin Özgödek.

ES: Evet. “Naim Dilmener’in yazılarının ve Cumartesi günleri Açık Radyo’da yaptığı ‘Dünya Dönüyor’ adlı programın takipçisiyim. Bu kitabını da raflarda görür görmez aldım ve bulduğum her boş anda hemen açıp okuyarak, hemencecik bitirdim. Cem yaşlarındayken Grundig kaset çalarlardan dinlemeye başladığım ve bugüne dek bıkmadığım şarkılar bugün hâlâ çalınıyor, dinleniyorsa bunu en çok borçlu olduklarımızdan biri Naim Dilmener’dir herhalde. Kişisel tarihimde çok önemli yer tutan bu şarkıları hâlâ bayılarak dinliyorum, Eleştirmenin Günlüğü’nü okumak Naim Dilmener’in radyodaki sesinden, kendisini anlatışını dinlemek gibiydi. Kitapta Babylon’da büyük bir zevkle ve eğlenerek çaldığı geceleri, yeni albümler peşinde D&R ve Megavizyon’da attığı turları, aldığı albümleri sıralayıp dinleyişini, takık bir koleksiyoncu oluşunu, eğlenceli bir dille anlatıyor” demiş.

ND: Eksik olmasın, Yasemin’le hiç tanışmadım ama maille haberleşiyoruz, çünkü Yasemin’in bu blog’unda “Cem Uyurken Yazdıklarım” kısmında daha evvel Dünya Dönüyor’dan söz etmişti, demişti ki “Cumartesi kahvaltılarımıza bazen Naim Dilmener’in Dünya Dönüyor’u da eşlik eder”. Ben orayı okuduğumda çok sevinmiş ve mail atmıştım ona. Ondan beri de arada bir de olsa mailleşiyoruz, bu bölümü de onun sitesinde okumuştum, çok sevmiş kitabı hakikaten.

ES: Belki de bizi dinliyordur şu anda?

ND: Belki, keşke. Dinliyor musun Yasemin? Selamlar olsun.

No comments: