Tuesday, August 11, 2009

evde :: zeytinyağlı barbunya

evde :: aktivite özürlü anneden evde çocukla vakit geçirme teknikleri

zeytinyağlı barbunya pişiriyoruz


yasemin: öğlen uykusu mu, barbunya ayıklama mı?
cem: barbunya ayıklama
y: o zaman akşam erken yatarız.

c: kabul.

bir taşla iki kuş ;)


cem barbunyayı sudan geçirip bir taşım haşlanmak üzere tencereye boşaltıyor.


üstünü örtecek kadar su dolduruyor, tencereyi ocağa götürüp altını yaktıktan sonra işi bana devrediyor. 

süre: barbunyanın miktarına bağlı olarak değişir, bizimki (1 kg.dan biraz az barbunyayla) 45-50 dakika sürdü.


pişirirken göz ucuyla yine bi leman cılızoğlu'na baktım. aslında pişirdiğim barbunyanın kitaptaki tarifle pek ilgisi yok. ben zeytinyağlı barbunyaya havuç, patates, yeşil biber, domates ya da salça koymuyorum sadece soğan, bir diş sarmısak ve az karabiber ile pişirip piştikten sonra üzerine maydanoz serpiyorum. bu sade haliyle barbunya bize daha lezzetli geliyor. (kitaptaki tarif için fotoya tık)

4 comments:

hatice said...

elinize sağlık,Can da çok seviyo tüm ev işlerinde bana yardım etmeyi..ama işi yapma zamanım 2 ye katlanıyo yardım aldığım halde :) nihayet ben de blog yapma girişimini hallettim,bi bak ama çok acemiyim henüz :)

yasemin said...

aa bakacağım şimdi.
evde yaptıklarımızı anlatmak sen sorunca geldi aklıma :)

ENERJİ said...

Olsun annesi.Bu etkinlikten daha da zor.Ellerinize sağlık.Afiyet olsun:))

yasemin said...

sağol enerji :) ben etkinlik denince donup kalıyorum, cem yaşlardayken de öyleydim, yuvaya gitmekten de hiç hoşlanmazdım. ama cem son günlerde yuvayı özlediğini söyleyip duruyor, sevineyim mi, üzüleyim mi bilemiyorum :)