Friday, November 26, 2010

3 numara

2 aylık oldu rüya. zaman ne kadar çabuk geçti. her gün soruyorum kendime "bu son mu yasemin, bir bebeğin daha olmayacak mı?" son olduğunu düşününce, hiç geçmesin zaman, bu anları hiç unutmayım hatta hamileliğin ikinci yarısına dönüp tüm o ayları bir de kışın yaşayım falan istiyorum. bu yaz 3. trimester hamilesi için pek zorluydu biliyorsunuz. son değil bir bebeğin daha olabilir diye düşünecek olursam ise, "vaktin varken çok fazla sallanma, araya ilk iki çocuk arasındaki kadar yıl koyma, köprüden önce son çıkışı kaçırma" diyorum. ikinci seçenek çok daha iyi geliyor ne yalan söyleyim fakat yaş itibariyle hala vakit var gibi görünse de işin nakit kısmını iyice bir düşünmek gerekiyor. hadi onu geçtim, ikisine iki kişi ancak yetişiyoruz, onur cem'i antrenmana götürüyor, ben bebekle ilgileniyorum; ilerde ikinciyi yaşgününe götürürken üçüncüye kim bakacak? artık onu sırtıma bağlayıp her yere taşıycam herhalde. aileler istanbul dışında, yardımcı da istemiyoruz, bilmiyorum. keşke insanların istedikleri kadar çocuk sahibi olabildikleri muassır medeniyetlerden birinde yaşıyor olsaydım. bakalım ne olacak, çocuk söz konusu olunca kesin karar verebilen bir insan olamam ben. arkadaşlarım var, istemiyoruz diyorlar, yok çocukları; ya da 1'den şaşmam diyorlar, konu çoktan kapanmış gitmiş; son grupta ise en fazla 2 çocuğum olabilir diyenler var, ikinci bebek için uygun zamanı bekliyorlar. bir biz varız "ver allahım ver" diye ortalıkta dolaşan, bebekleri doğar doğmaz hemen bir sonrakinin hevesine düşen. o kadar meraklıydın da neden bu yaşta 2 çocuklusun diye soracak olursanız, cevabım evdeki hesap çarşıya uymadı olur, bizim çocuklar ancak gelebildiler, ne yapalım. peki siz hangi gruptansınız?

2 aylık rüya'nın sevdiklerini yazayım diye geldim, 3. bebek hayalleri ile gidiyorum. rüya'yı da başka bir gün anlatırım artık. güzel bir haftasonu, herkese.

27 comments:

Selen said...

Biz genç yaşta arka arkaya 2 çocuk yapıp büyüttükten sonra şimdi yeniden bebek özleyenlerdeniz. Bir yanım istiyor 3. bebeği, diğer yanım maddi boyutunu düşünüyor, başka bir yanım da "Şimdiden ikinciyi doğurmaya gittiğin kiloya ulaştın üçüncüye hamile kalsan doğuma yuvarlanarak mı gideceksin?" diyor. Ne yapacağım bilmiyorum. Bir on kilo versem, yeniden hamile kalsam ne olur? Zaten çalışma hayatı da bir efsane oldu. Battı balık yan gider...

jasmingreentea said...

3. beni çok aşar. Maddi kısmını geçtim tamamen de bende o kadar sabır yok, ya da benim çocuklarım çok kuduruk :)

füsfüs said...

ben de 2 yeter diyen, uygun zaman ve cesareti bekleyen gruptanım sanırım:)

julyasia said...

cesaretinize hayran kaldım. ben sanırım tek çocukla kalacağım. 2. ye bile cesaretim yok.
ama aslında bilinçli anne babaların çok çocuk yapmasından yanayım.ama bende malesef çelik gibi sinirler ve sabancı kadar para olmadığı için bu fikrim ütopya olarak kalacak :))

Isil Simsek said...

Yasemin,basligi gorunce inanamadim :)) biz ucuncuyu dusunuruz belki bir kac yil sonra diyorduk ama su an Derin cok zorluyor,ne ben dusunurum yakin zamanda ne de esim.Birkac yil sonrasini bilemiyorum,Defne 18 aylik olup da biraz isler kolaylasmaya basladiginda 2.yi dusunebilmeye baslamistim ama Derin'in su haliyle ucuncuyu mumkun degil dusunemiyorum.6 aylik olana kadar hayat guzeldi amma velakin ondan sonra geceleri uyumaz oldu,uyusa bile kucagimda uyuyor,aksamlari koltuga bi oturuyorum ben,oyle kaliyorum :))yatirabilirsem bir yatiyor,yarim saat sonra bir uyaniyor,ondan sonra kucaktan indir indirebilirsen.amaan sen ne sordun,ben ne anlatiyorum,di mi :) neyse, zor is bebek buyutmek,bana iki tane yeter diyebilirim sanirim

füs said...

yasmin,benim grubumu biliyorsun,2. için ne yapacağını bilemeyenler grubu:), en uygun zaman diye birşey var mı bilmiyorum? bir şeyin zamanı onu istediğin an olmalı, amsterdam'da felan yaşasak hiç bööle düşüncelerimiz olmayacaktı belki de, doğurmak istediğinde doğuracaktın, çok düşününce hiçbişi yapamıyorsun... 3.ise benim için çok uzak,seninkini severis:)

Unknown said...

2.yi çok isteyen, zamanı konusunda henüz kararsız bir 2,5 yaşında oğlu olan bir anneyim :) Ama 3. mü neden olmasın derim:))

Sardunya said...

Birden ikiye geçme kararı en zoruydu. 2.den sonra ucu açık bir küme benim için. Üç olsa şahane olur, dört olsa harikulade. Beş bile isterim. Doğurganlığım bitene kadar doğurmak istiyorum. Arabanın arka koltuğu tıklım tıklım olsun istiyorum. Yemek sofralarında tabak çanak takımlarını tam kapasite kullanma tarftarıyım. Kibele miydim neydim allahım eski hayatımda ben.

R. Berin Tuncel said...

ben kesin 2.yi isteyenlerdenim ama zamanlama sorun. 2,5 yaşında bir oğlum var ve 25 yaşındayım. 2. ya hemen ya yıllar sonra hemen peşinden 3 ve belki de 4.yle :)) abartıyor muyum? bilmem, kalabalık bir aile istiyorum sanırım ama hayat şartları planladığım gibi gelişmezse sayımız 2de kalabilir. "Go on" diyorum size, takipçiniz olarak :)))

Öykü said...

benim oğlan 15 aylık oldu.ikinciyi inşallah bir sene sonra falan düşünüyorum.
bence çocuk üstünde pek düşünülmesi gereken bir konu değil,iyi kötü maddi durumun varsa,istiyorsan da aynı zamanda,yaparsın gider :) daha doğrusu bence bütün bu düşüncelerin çok ötesinde bir şey çocuk yapmak,tam anlatabildim mi bilmiyorum :)

ikinciden sonra üçüncüyü de istiyorum,ama biyolojik olmama ihtimali var onun. :)evlat edinmeye de çok sıcak bakıyorum.

yaban said...

Isil ve Yasemin siz benim idolumsunuz,,

diyordum ki tam son dakikada Oyku'nun yorumunu da gordum,, evlat edinilen cocuk, evet o da bir idol olurdu,,

Eko Anne said...

Benim de 2. bebegim 2 aylık oldu. Diğer duygularıma tercüman olmuşsun. Bir bebek daha istiyorum ama sadece duygusal olarak kalıcak sanırım. 3 çocuğu ekonomik olarak kaldırmamız imkansız. yine de harika yazmıssın. herkes bana deli diye bakarken benim gibi dusunen annelerin oldugunu gormek cok guzel.

Anonymous said...

Yasemin merhaba, benim 2.bebegimde 27 eylul doğumlu. Büyük oğlum 7 yaşında. 2. çocugu hep istedim ama cesaret edemedim. Minik oğlum sürpriz bir şekilde geldi biraz aceleci davranıp 36.haftada doğdu. Bizde miniğimize bakıp zaman yavas aksa, büyumesinin keyfini çıkartsak diyoruz. 3. çocuk benim için biraz zor, 38.yaşındayım. Ama neden olmasın:)
Sevgiler
Aslıhan

Itır said...

Yasemin hatırlarsın belki arada bir 2. yi istiyorum ama cesaret edemiyorum diye yorum bırakıyordum..2.ye hamileyim şimdi :) 3 zor bana..maddi olarak da yaşım yüzünden de..

özden said...

yasemin peki 3 numara kız mı erkek mi olsun isterdin :) ben 5 kızım olsa herhalde altıncıyı da kız isterdim:)

Anonymous said...

bende 3 dene var,

1i 31 aylik
1i 15 aylik
1i 1 haftalik,

nassi ama?

Asna

muhabbetle... :)

yasemin said...

asna, 3'ü de bebek yahu bunların! çok güzel gerçekten cem gibi bir bebekle ben düşünemezdim aynı anda ikinci bebeği ama rüya'yla düşünebiliyorum :) tebrikler, güle güle büyüt bebişlerini.

yasemin said...

ıtır evet hatırlıyorum tabii, kararını çabuk vermişsin :) tebrikler!

aslıhan ne güzel bir tesadüf :)

ZEYNEP said...

2. ciyi çok isteyen, 3. yü bile hayal edebilen ama evdeki hesap çarşıya uymayanlardanım.. 2. olsun o da ikiz olsun diye hayallerdeyim bir de :)

Margot said...

e-hiçbiri.
istemiyoruz diyorlar, yok çocukları.
grubundanım :)

Anonymous said...

Bizde düşünmedik zaten, 2 ve 3 nr. tüm engellere rağmen gelen savaşçılar :-) hayat bazen şaka gibi... Hersey gönlünüzce olsun, sevgiler... Asna

Ayse said...

ne güsel..bigün gelse de ben de kendimi sınılandırsam.. 1 tanecik bile olsa çok mutlu olacaklardanım ama maalesef tren kaçtı gibi...

şadan said...

ikinciyi, ilki ancak 6 yasina gelince cok istedigimi farkettim, simdi 2. yolda.
3.yu soranlara gulumsuyorum. o ancak 2.yi gorunce belli olur :)
maddiyati o kadar onemli gormedim hic de, asil sorulacak olan ne kadar sabrin var? nasil anne babasin?

onceden bilmezdim, simdi farkediyorum hayatta cok az sey insani genis bi aileden daha fazla mutlu edebilir.

Deli Anne said...

Ah Yasemin ah! Benim de içimde bitiremediğim bir sorudur bu.. zor zamanımda -deli misini sen kim 3.bebek kim-diyorum, hoş deliliğime ne şüphe- işler kolayken -a, canım çok çocuğun tadı da başka-diyerek yayılıveriyorum hemen. Ben de bilmiyorum nolcanı.. Yani kalabalık bir aile istiyorum, bir de kızım olsa diyorum inşallah, çünkü ilk 2 nin erkek olacağından hiç şüphem yoktu nerdeyse ve 3.nün kız olacağını hissediyorum şayet olursa.. ama herşeyi geçiyorum yapabileceğime inanmıyorum.. çok iyi bir yardımcı lazım .. senin gibi bizim de anneanneler ve babanneler felan yok.. öyle büyük bir muamma.. bir de bunu dile getirince hepten deli damgası yiyorum.. ben şu alemde bir seni, bşr karmaşıksarmaşığı bir de kendimi görüyorum 3. düşünen, daha bir kanım kaynadı sana..

sanırsın kendime post bu, dalmışım afedersin:)

karmaşıksarmaşık said...

Sevgili Yasemin ,Delicim bana pas atmis ,mutlaka gole cevirmem lazim...evet 2 tane XY (-biraz hareketli cinsinden -) anasi oldugum icin ,biraz cilginca da olsa bu soruyu soruyorum zaman zaman kendime..evet 3.yü istiyorum ...hele bir de kiz verirlerse bana hastanede ,tadindan yenmez... okumus-yazmis insanlarin cok dogurmasi gerektigine inaniyorum...bizim ülkemizin buna cok ihtiyaci var ...gerci ben su anda bir orta avrupa ülkesinde yasiyorum ama dogurup ,yetistirip yollarim anavatana...Aydinlik nesiller, biz aydinlik annelerin sayesinde olacak diye düsünüyorum...sevgiler...

anne kaleminden said...

birincisi 19 aylıkken, ikinci çocuğum doğdu. şuan 4 ve 2,5 yaşındalar. ikisi de kolikli, gece uykuları kötüydü...
6 çocuklu bir ailede büyüdüm ve kalabalık aileleri çok seviyorum. eğer ev işlerine yardım edebilecek birini finanse edebilseydim kesinlikle bir kızım daha olsun isterdim. ama piyangodan para çıkması ya da bir sponsor bulmam gerek :)

yasemin said...

özden sorunu cevaplamıştım, nerde o yorum, yok olmuş. kız kız!