Sunday, April 24, 2011

Lotsa de Casha'dan 6 gerçek


 iki önceki postta, elimde madonna'nın yazdığı çocuk kitapları serisinin sonuncusunun bulunduğunu söylemiştim. bugün cem uyumadan önce o kitabı da okuduk ve seriyi tamamladık. keşke 5 kitap daha olsaydı, harika resimleriyle her kitap bizi ayrı bir diyara götürüyordu.

madonna'nın kitaplarının didaktik bir yönü olduğunu kabul etmek lazım. mesela bay peabody'nin elmaları madonna'ya hocası tarafından anlatılmış eski bir meseldi. ingiliz gülleri'ni hariç tutarsak (bu ilk kitabın orijinal bir hikaye olduğu belli. onun farklı olduğunu cem de teyit etti) diğer hikayeler madonna'nın sözcükleriyle yazılmış anonim meseller olabilir. bu kitabın bazı sayfalarında öyküde yaşanan olaylardan birer cümlelik dersler çıkarılıp çerçeve içine alınmış:

1 numaralı gerçek: Bir şeye çok para vermek illa karşılığını alacağınız anlamına gelmez.

2 numaralı gerçek: Mutsuz insanlar, etraflarındaki insanların da mutsuz olmasını isterler.

3 numaralı gerçek: İnsanlara gerçeği söylediğinizde genellikle kapıyı suratınıza çarparlar.

4 numaralı gerçek: Mutsuz insanlar mutsuzluğu çekerler.

5 numaralı gerçek: Gülümsemek bulaşıcıdır.

6 numaralı gerçek: Paylaşmayı öğrendiğinde sadece mutluluğu bulmazsın. Arkadaş da bulursun. 

basit ve doğru.

kitabı madonna'nın sesinden dinlemek isterseniz:
1. bölüm TIK
2. bölüm TIK

4 comments:

Deli Anne said...

:)

yasemin said...

merhaba :)

Anonymous said...

Yasemin,
sen yazınca gidip baktım bunların hepsine. Ben sevemedim yaa. :( Neyse canım, bu sefer de tutmayıversin. :)

yasemin said...

müge şimdi sen beğenmeyince ben de bi şüpheye düştüm :) oliver jeffers gibi orijinal değil, didaktik falan demişsem de sevmiştim ben bu kitapları. fakat sadece ilk hikaye kendisinin galiba diğerleri eski halk masalları gibi geldi bana.